Millest aru saada, et teie printer vajab remonti

printerite remont tallinn

Printerid kuuluvad moodsate kontoriseadmete hulka, aga neid kasutatakse aktiivselt ka kodudes. Tänu neile saab kiiresti välja printida foto, dokumendi, pildi vms. Sellise seadme purunemine võib halvata terve osakonna töö. Et seda probleemi ära hoida, tuleb kinni pidada kindlatest reeglitest, näiteks lasta õigeaegselt läbi viia seadme tehnoülevaatus, vajaduse korral osi välja vahetada või printer remonti viia.

Rikke peamised tundemärgid

Nagu iga muu tehnika, võib ka printer rivist välja minna. Rikke põhjusi on terve hulk ja neis suudab orienteeruda hooldekeskuse spetsialist, kuid mõned probleemid on kohe selged ka professionaalse diagnostikata. Tutvustame teile mõningaid põhilisi tundemärke, mis annavad tunnistust printeri rikkest.

Kehv trükikvaliteet

Väljatrükk muutub tuhmiks, ebaselgeks, võivad tekkida valguvad plekid ja isegi tumedad triibud. See kriteerium kõneleb kasseti või trükipea vigastusest. Probleem võib olla seotud ka mõne osa enneaegse kulumise või määrdumisega. Suure tõenäosusega tuleb teil kassetti täita ja pöörduda selleks professionaalsesse hooldekeskusse, kus valitakse sobiv tooner.

Sisemehhanismi vale töö

Sellest räägivad teile paberite kortsumine ja kinnikiilumine. See probleem on seotud kummirulli kulumise või paberi vale paiknemisega seadmes. Negatiivseid tagajärgi võivad põhjustada ka madala kvaliteediga materjalid. Printeripaberi valimisest oleme eelnevalt juba rääkinud.

Displei vead ja printeri seisakud

Põhjus peitub sageli tark- või riistvara rikkes. Sel juhul proovige draiverid uuesti installeerida ja kaabel kindlalt pessa suruda. Kui miski ei aita ja seade lülitub jätkuvalt järsult välja või võtab käivitumine kaua aega, võib probleem olla seotud tarkvaraga. Viige seade diagnostikaks hooldekeskusse.

Mis kõige tihemini rikki läheb?

Kontoriseadmeid ostes uurige eelnevalt, kui palju võib printeri remont maksma minna. Pidage meeles, et tehnika korrasolek sõltub 95% õigest kasutamisest. Tutvustame teile kõige sagedamini esinevaid probleeme, mis nõuavad professionaalset sekkumist.

  • Fototrummel – selle osa kulumine põhjustab trükikvaliteedi halvenemist, näiteks tekivad lehe servadesse mustad triibud või muutub kogu lehe taust halliks (peamine signaal asendamiseks). Tõsi küll, sellised triibud võivad tekkida ka muude rikete tagajärjel. Te peate fotovõlli hoolikalt üle vaatama, aga pidage meeles, et välja tohib selle võtta ainult pimendatud ruumis ja hammasratastest kinni hoides. Kui roheline kiht on maha kulunud, tähendab see seda, et osa tuleb kohe välja vahetada. Seadmesse pudenenud kirjaklamber aga võib kahjustada mitte ainult osa, vaid kogu mehhanismi.
  • Kassett ja trükipea – mõned printerimudelid teavitavad ise osade väljavahetamise vajadusest. Siiski on ka märke, mis viitavad kasseti vahetamise vajadusele: leht on halvasti prinditud, pilt pole selge, paberile tekivad plekid (põhjuseks on värviklombi tekkimine mõnes piirkonnas). Trükipea kulumine väljendub trükikvaliteedi halvenemises, sagedastes ummistustes, veateate ilmumises ja aeglases töös.
  • Paberisöötur – seadmesse on paigaldatud spetsiaalsed andurid, mis määravad paberi asendi hetkeseisuga. Mõnikord kuvatakse veateade ummistusest. Põhjusteks on nende andurite määrdumine, rike või telje vigastus. Seade tuleb lahti võtta, vigane osa üles leida ja see puhastada või välja vahetada. Sisemusse võib olla sattunud ka mõni võõrkeha, näiteks kirjaklamber, knopka vms. Mõne mudeli puhul ei tekita selle eemaldamine probleeme, aga kui teil on laseraparaat, tuleb pool seadet lahti võtta.
  • Ahi – kui määrdeaine kuivab, läheb kummirull rivist välja, termokile pealmine kiht kulub maha ja algavad paberiummistused. Põhjuseks võib olla suuremahuline trükk, millele seade lihtsalt ei pea vastu (näiteks kui lubatud koormus ühes kuus on 5000 koopiat, teie aga olete teinud pidevalt 10 000). Selles olukorras läheb remont kalliks, vaja on ahju mehhanisme määrida või kile või võll välja vahetada.

Igasugune tehnika vajab hooldust, osade väljavahetamist ja remonti. Esimeste rikketunnuste ilmnemisel viige seade kohe professionaalseks diagnostikaks hooldekeskusse. Ei maksa üritada seda ise parandada, sellega võite asja ainult hullemaks teha. Kui soovite vältida lisakulutusi, tehke õigeaegselt hooldus, võtke kasutusele kõik vajalikud ohutusabinõud ja järgige kasutusjuhiseid. Pidage meeles, et probleemide õigeaegse lahendamisega saate mitte ainult vältida rahalisi kulutusi, vaid ka pikendada oluliselt seadmete kasutusaega.