Probleemid tindikassettide ja tooneritega tekivad sageli kas ühildatavate või uuesti täidetud kulumaterjalide kasutamise korral. Pärast kasseti vahetamist võib kasutaja kokku puutuda selliste erinevate vigadega nagu “Tooner ei ühildu”, “Printerikassetti ei tuvastatud”, “Tindi või tooneri tase on madal”, “Kassett on blokeeritud”, “Kassetikaitse on sisse lülitatud” või “Kassett puudub”.
Kuigi soovitav on kasutada originaalseid kulumaterjale, eriti kalli tehnika puhul, tasub märkida, et sellised vead võivad tekkida ka originaalkassettide kasutamisel. Sellisel juhul võite proovida probleemi ise lahendada. Kuid mida selleks teha tuleks? Sellest järgmisena räägimegi.
Mida tuleb kasseti tuvastamise probleemi lahendamiseks teha?
Selle, et kassetid hakkavad sageli tõrkuma ja neid ei tuvastata printeris, tegime juba selgeks, aga mida me saame selle probleemi lahendamiseks ette võtta? Kui teil on nii juhtunud, soovitame astuda järgmised sammud.
Absorberi lähtestamine
Kui tarvitatud tindid ja tooner täidavad printeris spetsiaalse mahuti, hakkab selle täitumismõõturi näit järk-järgult iga printimisega tõusma. Kui mõõtur jõuab absorberi jaoks ette nähtud piirini, seiskab printer printimise ja teatab kogumispunkri vahetamise vajadusest. Harvadel juhtudel aga tekib ka viga kasseti tuvastamisel.
Absorberi mõõturi lähtestamiseks on soovitav pöörduda hooldekeskusse, kuna mõne A3 formaadis printeri jaoks on tarvis spetsiaalset šifreeritud lähtestusvõtit. Selle võtme saab insener tootjalt, toetudes seadme konkreetsele mudelile. Samuti võib proovida leida internetist oma printerimudeli kasutusjuhendit, kuid alati on oluline pöörata tähelepanu teabeallika usaldusväärsusele ning tegelikult on lahendust mõistlikum otsida tootja ametlikult veebilehelt.
Kontaktide oksüdeerumine
Erinevate tootjate kassettide kasutamise käigus võivad metallkontaktid, mis vastutavad elektrooniliste signaalide edastamise eest printeri ja kasseti vahel, saastuda. Selline kontaktide saastumine või kahjustumine võib põhjustada häireid teabevahetuses ja selle tagajärjel vigade tekkimise.
Metallkontaktidelt saaste eemaldamiseks tehke järgmist:
- lülitage printer välja ja eemaldage vooluvõrgust;
- tõmmake kassett seadmest välja;
- pühkige kontaktid kassetil ja printeri sees puhta kiuvaba lapiga hoolikalt puhtaks;
- paigaldage kassett printerisse tagasi;
- lülitage printer sisse ja kontrollige, kas viga sai kõrvaldatud.
See lihtne protseduur võib aidata taastada normaalse side kasseti ja printeri vahel, kõrvaldades võimalikud probleemid, mida määrdunud metallkontaktid võivad põhjustada.
Kassetikaitse viga
Ühilduvate ja uuesti täidetud kassettide blokeerumise vältimiseks, eriti HP printerite puhul, millele võib olla sisse ehitatud mikrotarkvara, on soovitav automaatne värskendus ajutiselt keelata. Selleks astuge järgmised sammud.
- Avage arvutis juhtpaneel ja valige “Printerid ja faksid”.
- Leidke oma printeri ikoon ja klõpsake sellel parema hiireklahviga.
- Valige avanenud sisumenüüst “Omadused”.
- Minge järjehoidjasse “Hooldus” (“Service”).
- Veenduge, et olete värskenduste jaotises eemaldanud linnukese valikust “Värskenda printeritarkvara automaatselt”.
Oluline on mitte unustada, et automaatsete värskenduste väljalülitamine võib põhjustada selle, et teie printer ei hakka saama õigeaegseid draivereid ja värskendusi. Niisiis on see ajutine lahendus, mis võib ära hoida mitteoriginaalsete kulumaterjalide blokeerumise ja pärast kassetiga vajalike toimingute tegemist saate seadete algoleku taastada.
Kui probleemid pärast ülaltoodud toiminguid jätkuvad, soovitame ühendust võtta kontoriseadmete hooldekeskusega. Professionaalsed insenerid viivad läbi teie printeri põhjalikuma diagnoosimise, tuvastavad vea ja kõrvaldavad selle.