Printeri arvutiga ühendamine on ülesanne, mis ei nõua kasutajalt erilisi oskusi. Tänapäevaste printerite kasutamisel pole vaja muud, kui veenduda, et selles on kassett, ühendada toitejuhe pistikupessa ja USB-kaabel arvutiga. Moodsad printerid kasutavad arvutiga ühenduse loomiseks sageli ka Wi-Fi- või Bluetooth-tehnoloogiat. Kui kõik nimetatud toimingud on tehtud, siis – olge lahked, printer on arvutiga ühendatud ja tööks valmis… või siiski mitte?
Sageli tuleb kasutajatel seista silmitsi probleemiga, et printeri kuva töölaual ei ole õige või puudub selle ikoon ühendatud seadmete vahekaardilt üldse. Põhjusi, miks arvuti printeriga ei suhtle, on palju. Probleemi lahendamiseks vaatleme mõningaid neist ja räägime, kuidas viga parandada.
Miks ei pruugi arvuti printerit näha?
Printer on üks paljudes valdkondades kasutatavatest välisseadmetest. Vahet pole, kas teil on vaja välja printida suur joonis või kontrollida, kuidas uus printerikassett fotode printimisega toime tuleb, printeri peate igal juhul arvutiga ühendama.
On mitu olukorda, kus arvuti ei pruugi printerit näha. Loetleme need teile.
- Probleemid ühendusega
Võimalik, et ühendasite printeri mittetöötavasse USB-porti või ei ole kunagi eelnevalt sellesse süsteemi ühendatud printerid korralikult keelatud.
- Draiverid ei tööta korrektselt
Kui kasutate ajakohast operatsioonisüsteemi, laadib see automaatselt alla kõik vajalikud draiverid. Küll aga võib ka juhtuda, et värskendamise käigus tekkis süsteemi viga, mille tõttu laaditi alla valed draiverid või polnudki neid arvutisse installeeritud.
- Printimise teenus ei tööta
Hoolimata tänapäevaste operatsioonisüsteemide täiuslikkusest tuleb vahel ette tõrkeid ja selliste tõrgete tagajärjel saab prinditeenuse keelata. Kui panite äsja oma printerisse uue tooneri ja teie arvuti seda ei näe, on probleem tõenäoliselt seotud printimisteenuse keelamisega.
Selles, et arvuti printerit ei näe, on enamasti süüdi ülaltoodud põhjused, aga kuidas olla ja mida teha, et neist probleemidest vabaneda?
Kuidas lahendada printeri arvutiga ühendamisel tekkivaid probleeme?
Kujutage ette, et ostsite printeri ja selle jaoks tooneri ja olete nüüd täis indu printima asuda. Te ühendate kõik vajalikud juhtmed vajalikesse pesadesse ja olete valmis saatma esimest faili, aga avastate, et arvuti ei näe printerit. Mida see küll tähendama peaks?
Uurisime põhjusi, miks arvuti ja printer võivad omavahel konflikti minna. Enamik neist on lahendatavad 10 minutiga ja edasi räägime me teile, kuidas. Kui teie printer ja sülearvuti teineteist ei näe, soovitame käituda järgmiselt.
Kontrollige ühendusi
Kõige lihtsam ja tõenäolisem põhjus võib olla see, et printeri ja arvuti vaheline ühendus logiseb. Kontrollige ka, et printer oleks vooluvõrku ühendatud. Veendumaks, et kõik tõepoolest korralikult toimid, tõmmake printeri toitejuhe korraks vooluvõrgust välja ja pange tagasi. Seejärel ühendage printer uuesti arvutiga, aga seekord teise USB-porti. Kui olete varem proovinud printerit Wifi või Bluetoothi kaudu kasutada, proovige see nüüd ühendada USB kaudu. Need sammud võivad aidata, kui probleem on pistikupesas või kui printeri pistik ei olnud korralikult pesas. Kui probleem ei lahene ja arvuti endiselt printerit ei näe, asuge järgmiste sammude juurde.
Installeerige printeri draiverid uuesti
Populaarsuselt teine põhjus, miks arvuti ei pruugi uue tooneriga printerit näha, on seadme draiverite mittetäielik või ebakorrektne installeerimine. Selle vea parandamiseks külastage printeri tootja veebisaiti ja laadige alla oma operatsioonisüsteemi jaoks uusimad saadaolevad draiverid. Tavaliselt laadivad tänapäevased operatsioonisüsteemid uue riistvara jaoks vajalikud draiverid automaatselt alla, aga mõnikord võib see funktsioon jukerdada. Pärast uute draiverite installeerimist taaskäivitage arvuti ja proovige printerit uuesti ühendada. Kui see ei aita, katsetage järgmist sammu.
Vale seade
Veel üks põhjus, miks teie lauaarvuti ei pruugi printerit näha, on valesti valitud seade. Selle probleemi lahendamiseks minge menüüsse «Start» või «Süsteemieelistused», kui kasutate macOS-i ja leidke jaotis «Seadmed». Seal näete kõigi arvutiga ühendatud seadmete loetelu. Kui olete varem oma arvutis teist printerit kasutanud või pole printerit üldse kasutanud, võivad menüüs olla valed seadme sätted. Klõpsake nupul «Seadmed ja printerid», leidke arvutiga ühendatud seadmete loendist oma printer ja valige see vaikeseadmeks.
Printimisteenuse kontroll
Ja veel üks põhjus, miks teie arvuti ei pruugi printerit näha, on see, et printimisteenus ei tööta korralikult. Selle probleemi lahendamiseks ja printimise alustamiseks toimige järgmiselt.
- Klõpsake startmenüül
- Valige Task Manager
- Otsige vahekaardilt Services üles Print Service
- Klõpsake parema hiireklahviga valikul Print Service
- Valige kontekstimenüüs Run
Pärast neid toiminguid peaks printer olema kasutamiseks saadaval ja te saate testida uut värskelt ostetud toonerit.
Loetletud näpunäited on toimingud, mis aitavad 90% juhtudest lahendada arvuti ja printeri vahelise ühenduse puudumise probleemi. Kui arvuti pärast tehtud manipulatsioone ikka printerit ei näe, oleks ilmselt mõistlik pöörduda spetsialisti poole.